فلوشیپ زانو کیست؟

فلوشیپ زانو یک فرصت آموزشی است که برای دانشجویان پزشکی و دستیاران پزشکی در نقاط مختلف جهان در دسترس است. این برنامه‌های فلوشیپ به دانشجویان و دستیاران پزشکی امکان می‌دهند تا در مراکز تخصصی و با توجه به رشته تحصیلی خود، تجربه کاری عملی کسب کنند. همچنین به اطلاعات بیشتری در زمینه بیماری‌ها و مشکلات مرتبط با زانو دست یابند.

در طول فلوشیپ زانو، شرکت کنندگان با پزشکان متخصص زانو همکاری می‌کنند و در مورد تشخیص، درمان و مدیریت بیماری‌ها و مشکلات مختلف زانو آموزش می‌بینند. آنها ممکن است در فعالیت‌های جراحی زانو، مشاوره بیماران، تعیین تشخیص، نظارت بر تمرینات فیزیوتراپی و دیگر فعالیت‌های مرتبط با زانو نیز، شرکت کنند.

دوره فلوشیپ برای تقویت مهارت‌های عملی و تجربه کاری در زمینه زانو بسیار ارزشمند است. این دوره  به دانشجویان و دستیاران پزشکی امکان می‌دهند تا پس از اتمام آن، بهترین مراکز درمانی و تخصصی زانو را برای خدمت‌رسانی در آینده انتخاب کنند. برای این که بدانید این دوره چه دوره آموزش پزشکی است، بهتر است با ما همراه شوید. ما در این مطلب قصد داریم با دقت به این مقوله بپردازیم و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

چگونه می توان به دوره فلوشیپ زانو راه یافت؟

بهترین فلوشیپ زانو تهران برای راه یابی به این دوره، ابتدا مدرک دکترای عمومی خود را دریافت نموده است. پس از آن دکتر با سپری کردن دوره ۴ ساله ای که در رشته پزشکی پذیرفته شده است، در صورت پذیرش و قبولی در آزمون تخصصی ارتوپدی، می تواند دوره تخصصی ارتوپدی خود را نیز سپری کند. حال که پزشک علوم پزشکی مورد نیاز در خصوص مفاصل و ارتوپد را فراگرفت، اگر قصد داشته باشد تخصص بالاتری را کسب کند، باید در چند دوره دیگر هم شرکت نماید.

دوره فلوشیپ یکی از دوره های دریافت تجربه بیشتر و مدرک تخصصی تر در زمینه ارتوپد است. پزشک باید شاخه های تخصصی ارتوپد همچون زانو را پشت سر گذاشته و در آن شاخه فلوشیپ دریافت کند.  دکتر محمد اخلاق نجات بهترین جراح و متخصص ارتوپدی در تهران، دوره فلوشیپ خود را سپری کرده و از تجربه و مهارت بالایی برخوردار است. بیمارانی که نزد ایشان به صورت تخصصی درمان شده اند، رضایت کامل خود را اعلام کرده اند.

درمان زیر نظر پزشکی که در رشته تحصیلی خود به تخصص بالا دست یافته باشد، نتایج بهتری را به همراه خواهد داشت. هرگز به این فکر نکنید که برای جلوگیری از پرداخت هزینه بیشتر نزد پزشک عمومی مشکل خود را درمان کنید؛ زیرا این مسئله نه تنها هزینه های درمان شما را کاهش نخواهد داد، بلکه در آینده منجر می شود تا شما برای کسب نتیجه درمانی بهتر مجبور به پرداخت هزینه بالاتر نیز شوید.

معرفی انواع فلوشیپ ارتوپدی

به هر میزان که علم پزشکی و تکنولوژی پزشکی در سطح جهان بیشتر رشد می کند، قسمت های مختلف بدن با دقت و جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار می گیرند. مثلا در زمان های گذشته تمامی آسیب هایی که به زانو وارد می شد، توسط پزشکان ارتوپد تشخیص داده و بر روی آن درمان صورت می گرفت. در حالی که امروزه اولین قدم برای تشخیص درست مشکل زانو، مراجعه نزد بهترین جراح و متخصص ارتوپدی است.

در اصل بهترین متخصص ارتوپدی در تهران، به پزشکی گفته می شود که دوره فلوشیپ زانو را سپری کرده باشد. همچنین بتواند درک بهتری از آسیب هایی که به زانو وارد شده است داشته باشد. پزشک و جراح ارتوپد تلاش می کند تا با سپری کردن دوره اختصاصی فلوشیپ، با تمرکز بیشتری اقدام به درمان مشکل ایجاد شده برای بیمار نماید. در حال حاضر، در دانشگاه های تخصصی پزشکی دنیا دوره های مختلفی از فلوشیپ ارتوپدی ارائه می شود که از جمله آنها باید به موارد زیر اشاره کنیم:

• فلوشیپ جراحی عصب محیط
  • فلوشیپ مفصل زانو
  • فلوشیپ آسیب های ضربه ای
  • فلوشیپ جراحی های فلج مادرزاد
  • فلوشیپ جراحی ارتوپدی اطفال
  • فلوشیپ جراحی زانو
  • فلوشیپ جراحی آرنج
  • فلوشیپ آسیب های ورزشی
  • فلوشیپ آرتروسکوپی یا جراحی مفصل با روش بسته
  • فلوشیپ جراحی های میکروسکوپی
  • فلوشیپ جراحی لگن
  • فلوشیپ جراحی ستون فقرات
  • و موارد دیگر

انواع فلوشیپ ارتوپدی

پس افرادی که درگیر مشکلات ارتوپدی شدید می شوند، باید به بهترین فلوشیپ زانو تهران مراجعه کرده و نزد ایشان درمان شوند. بیماران نزد جراح و متخصص فلوشیپ، تمامی فرایند ارزیابی، تشخیص و درمان را طی خواهند کرد.

البته این مسئله به معنای این نیست که اگر دسترسی به بهترین متخصص ارتوپدی در تهران برای درمان وجود نداشت، باید منتظر بمانید تا چنین پزشکی را پیدا کنید؛ بلکه به این معنا است که در سریع ترین زمان ممکن نزد جراح و متخصص ارتوپدی رفته و ارزیابی اولیه را انجام دهید. پس از آن پزشک متخصص ارتوپدی، خود بهترین پزشک در زمینه فلوشیپ زانو را به شما معرفی خواهد نمود.

چرا باید به بهترین فلوشیپ زانو در تهران مراجعه کنیم؟

همانطور که پیش از این نیز بیان نمودیم، پزشکی که دوره فلوشیپ زانو را سپری کرده باشد، در اصل فوق تخصص ارتوپدی است. از این رو بهتر می تواند مشکلی که در زانو ایجاد شده است را شناسایی و اقدام به درمان آن نماید. بیشتر بیمارانی که درگیر درد در ناحیه کمر و زانو هستند، نیاز دارند که به متخصص ارتوپدی مراجعه نمایند.

در این میان متخصص ارتوپدی علت بروز درد را بررسی نموده و پس از شناسایی دلیل اصلی، بیمار را برای انجام درمان بهتر نزد پزشک فوق تخصص ارجاع خواهد داد. این نکته را به خاطر داشته باشید که برای تمامی پزشکان، اولویت اول سلامتی بیمار است. پس بیمارانی که نزد بهترین جراح و متخصص ارتوپدی در تهران مورد ارزیابی قرار می گیرند، می توانند انتظار کسب نتیجه درمانی بهتری را داشته باشند.

روش های درمانی منتخب متخصص فلوشیپ زانو کدامند؟

دکتر محمد اخلاق نجات متخصص و جراح ارتوپدی، بسته به نوع آسیبی که در ناحیه زانو ایجاد شده است، از روش های درمانی مختلفی استفاده می کند. در واقع ایشان از دو روش کلی برای درمان مشکل استفاده می نمایند که باید آنها را چنین بیان کنیم:

درمان با روش غیر تهاجمی و محافظه کارانه ارتوپدی

در این روش درمان، ابتدا فلوشیپ زانو تلاش می کند تا با اقداماتی که غیر از جراحی باشند، علائم درد در ناحیه زانوی بیمار را برطرف سازد. مثلا به بیمار انجام برخی تمرینات ورزشی، مصرف برخی داروها، تزریق استروئیدها، رعایت رژیم غذایی مناسب، فیزیوتراپی و استفاده از اوزون و کورتون را پیشنهاد می نماید. در صورتی که این روش درمان نتیجه مورد نظر را به همراه نداشته باشد، پزشک از روش درمان دیگر استفاده می کند.

درمان مشکل زانو با جراحی

اگر بعد از انجام روش درمان محافظه کارانه فلوشیپ زانو بیمار همچنان با علائم شدید و درد زیاد در زانو مواجه باشد، پزشک روش جراحی را به ایشان توصیه خواهد نمود. ممکن است بیمار با شنیدن جراحی زانو، کمی دچار نگرانی و اضطراب شود؛ اما در صورتی که پزشک متخصص و فلوشیپ این روش درمان را توصیه کند، حتما با کمترین میزان عوارض فرایند درمان صورت خواهد گرفت. از این رو نگران نباشید و اجازه دهید بهترین روش درمانی که پزشک برای شما انتخاب می کند، شما را به نتیجه عالی برساند.

روش‌های درمانی منتخب متخصص فلوشیپ زانو

چه زمان باید برای درمان به فلوشیپ زانو مراجعه کرد؟

از آنجایی که درد زانو یکی از شایع ترین دردها در میان انسان ها است، در صورتی که از شدت کمی برخوردار باشد، همواره انسان ها با آن کنار خواهند آمد. اما در برخی موارد ممکن است علت بروز چنین درد و ناراحتی ای، به دلیل آسیب ناگهانی یا فشار زیاد باشد. در این صورت باید سریعا به متخصص ارتوپدی مراجعه نمود.

افراد سالمند نیز اگر با درد شدید زانو مواجه بودند، به قدری که دیگر هیچ روشی درد آنها را تسکین نمی داد (یعنی دارو دیگر بر روی بدن آنها بی تاثیر بود) باید به متخصص مراجعه نمایند. در اصل درد یک نشانه هشدار برای فرد است. باید این مسئله توسط بیمار جدی گرفته شود. در موارد دیگر، اگر شخصی با علائم زیر مواجه شد، یعنی نیاز شدید و فوری به فلوشیپ زانو خواهد داشت و باید حتما به ایشان مراجعه کند:

• احساس درد شدید در زانو
  • گرمی، قرمزی و حساسیت در زانو
  • تورم زیاد
  • درد ادامه دار
  • ناتوانی از تحمل وزن بر روی پای آسیب دیده
  • تغییر شکل فیزیکی در ناحیه آسیب دیده

این علائم، نشانه هایی هستند که بیان می کنند آسیب وارده به زانو، خاص است و باید حتما ارزیابی و درمان شود. بسیاری از افراد که این علائم را مشاهده می کنند، با این تصور که علت آن افزایش سن و پیری است، به پزشک مراجعه نمی نمایند. در حالی که باید بگوییم این مسئله می تواند علت دیگری داشته باشد و در آینده مشکلات بیشتری را برای بیمار ایجاد می‌کند. پس باید حتما به پزشک مراجعه نموده و اقدام به برطرف کردن این مشکل نمایید.

چه آسیب هایی توسط فلوشیپ زانو درمان می شوند؟

بهترین فلوشیپ زانو در تهران بعد از سپری کردن دوره، می تواند اقدام به درمان بسیاری از مشکلات و آسیب های زانو نماید. از جمله:

1. آسیب های محیطی زانو
  2. رگ به رگ شدن رباط
  3. پارگی تاندون
  4. پارگی غضروف
  5. سندرم درد کشکک ران

برای درمان این آسیب ها و دیگر مشکلاتی که در ناحیه زانو رخ می دهد، فقط کافیست به جراح و متخصص ارتوپدی که دوره فلوشیپ را سپری کرده است مراجعه نمایید. پس از آن قادر خواهید بود در سریع ترین زمان و بدون عوارض و ناراحتی، مشکلات ناحیه زانوی خود را درمان کنید.

آسیب‌های زانو

اگر فکر می کنید که نمی توانید درد و ناراحتی در ناحیه زانوی خود را درمان کنید، باید بگوییم سخت در اشتباه هستید. دکتر محمد اخلاق نجات بهترین فلوشیپ زانو در تهران، پس از بررسی و ارزیابی مشکل ایجاد شده برای شما، با درمان موثر، شما را از هر درد و ناراحتی ای دور می کند. ایشان با تجربه و مهارت بالایی که دارند، علت مشکل را تشخیص داده و بهترین روش درمان را به شما توصیه خواهند نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر، کافیست با ایشان جلسه مشاوره ای داشته باشید.