درمان تاندونیت با استروئیدها

درمان تاندونیت با استروئیدها
فهرست مطالب

تاندون ها بافت های محکمی هستند که عضلات را به استخوان ها متصل می‌کنند. تاندونیت زمانی رخ می‌دهد که یک تاندون ملتهب یا تحریک شود. تاندونیت معمولاً در مفاصل بزرگ مانند شانه، آرنج، زانو و مچ دست رخ می‌دهد. در بین گزینه هایی که برای درمان این مفاصل وجود دارند، استفاده از استروئیدها روش موثری محسوب می‌شوند. اما استروئیدها چه هستند و چطور به درمان تاندونیت کمک می‌کنند.

استروئیدها

استروئیدها هورمون هایی هستند که عملکردهای مختلفی در بدن دارند، از جمله کاهش التهاب. استروئیدها می‌توانند به صورت قرص، تزریق یا کرم مصرف شوند.

درمان تاندونیت با استروئیدها

امروزه جراحان ارتوپد از استروئیدها به دفعات  برای درمان تاندونیت استفاده می‌کنند. آنها می‌توانند به کاهش التهاب و درد کمک کنند و باعث بهبود سریعتر شوند.

نتایج تحقیقات درمان تاندونیت با استروئیدها

در یک مطالعه، بیش از ۷۰ درصد از افراد مبتلا به تاندونیت آرنج پس از تزریق استروئید بهبود یافتند. قسمت هایی مانند آرنج در بدن انسان در صورت آسیب دیدگی امکان دارد زندگی روزمره افراد را تا حد زیادی تحت تاثیر خود قرار دهد.

عوارض جانبی درمان تاندونیت با استروئیدها

هر چند که تا اینجا در مورد مزایایی که این روش در درمان دارد، سخن گفتیم اما با این حال، استروئیدها نیز می‌توانند عوارض جانبی داشته باشند، اگر بخواهیم به صورت خلاصه در مورد این عوارض توضیح دهیم در واقع در چهار قسمت از بدن تاثیر منفی استروئیدها بیشتر مشهود خواهد بود. سیستم ایمنی، پوکی استخوان، افزایش وزن و آسیب به کبد چهار حوزه متاثر بعد از تزریق استروئیدها خواهند بود.

  • کاهش التهاب: استروئیدها می‌توانند سیستم ایمنی بدن را سرکوب کنند و در نتیجه خطر ابتلا به عفونت را افزایش دهند.
  • پوکی استخوان: استروئیدها می‌توانند باعث کاهش توده استخوانی و افزایش خطر پوکی استخوان شوند.
  • افزایش وزن: استروئیدها می‌توانند باعث افزایش اشتها و کاهش سوخت و ساز بدن شوند که منجر به افزایش وزن می‌شود.
  • آسیب به کبد: استروئیدها می‌توانند باعث آسیب به کبد شوند، به ویژه در صورت استفاده طولانی مدت.

 

مراقبت های پس از درمان تاندونیت با استروئیدها

مراقبت های پس از درمان تاندونیت با استروئیدها

پس از تزریق استروئید، مهم است که به توصیه های متخصص ارتوپد خود عمل کنید. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، نواحی که در بدن برای درمان از استروئید می‌توان استفاده کرد محدود به یک استخوان نیست. بنابراین توصیه هایی که در ادامه ارائه می‌دهیم به صورت کلی می‌باشد.

  • استراحت در ناحیه آسیب دیده: از انجام فعالیت هایی که باعث درد می‌شوند خودداری کنید. دوران نقاهت در این مدت متغیر است اما می‌تواند از دو هفته تا چند ماه نیاز باشد.
  • استفاده از کمپرس سرد: کمپرس سرد را روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید تا تورم کاهش یابد.
  • استفاده از داروهای ضد درد: اگر درد دارید، داروهای ضد درد را طبق دستور پزشک مصرف کنید.

در این مقاله سعی کردیم به شما در کسب اطلاعات در مورد جدیدترین روش های درمان تاندونیت اطلاعات مختصری ارائه کنیم. مراجعه به پزشک و ارائه اطلاعات در مورد چگونگی آسیب به مفصل شما مثل کشیدگی تاندون دست، و اطلاع از تاریخچه پزشکی و مهارت و تجربه جراح ارتوپد از مهمترین عوامل تعیین کننده در این هستند که آیا درمان ناندونیت با استروئیدها گزینه مناسبی برای شما خواهد بود یا خیر؟

بنابراین، مهم است که از عوارض جانبی آنها آگاه باشید و با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که این روش درمانی برای شما مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *